А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Крым!

Новости авиации общего назначения

Модераторы: 502, smixer, lt.ak, vova_k, ЛОДОЧНИК

Сообщение
Автор
Аватара пользователя
bigmak
SAONовец со стажем
Сообщения: 906
Зарегистрирован: 29 май 2012, 13:13
Member of AOPA: Yes
Откуда: ТуркВО

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#31 Сообщение bigmak » 04 апр 2014, 22:28

Трек Андрея и Олега
10154509_645717528833397_1742106930_n.jpg
"Мы рождены, чтоб сказку сделать былью"

Аватара пользователя
pilotatotale
Гуру
Сообщения: 2041
Зарегистрирован: 15 июн 2011, 17:45
Member of AOPA: Yes

А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Крым!

#32 Сообщение pilotatotale » 04 апр 2014, 22:44

Извините за неграмотность, а запретки возле Фороса и вдоль трассы Алушта-Симферополь в районе перевала сняты или остались?

Bark
SAONовец со стажем
Сообщения: 422
Зарегистрирован: 21 сен 2010, 11:24
Member of AOPA: Yes
Откуда: URKF
Контактная информация:

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#33 Сообщение Bark » 04 апр 2014, 23:04

Жень, в запретки лучше при любом раскладе не входить.

Аватара пользователя
pilotatotale
Гуру
Сообщения: 2041
Зарегистрирован: 15 июн 2011, 17:45
Member of AOPA: Yes

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#34 Сообщение pilotatotale » 04 апр 2014, 23:16

Это безусловно. Но лучше бы о них знать

Аватара пользователя
kievlyanin
Активный участник
Сообщения: 78
Зарегистрирован: 11 дек 2009, 19:17
Member of AOPA: No
Откуда: Киев
Контактная информация:

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#35 Сообщение kievlyanin » 05 апр 2014, 10:48

Информация подтвердилась. Первый этап санкций - Евроконтроль запретил полеты в Украину авиакомпании Русджет и Барс, причем всем бортам авиакомпаний. Если для Барс это не проблема (у них Як-40 и они не летают все равно в Европу), то для Русджета это серьезный звонок. Вчера нужен был рейс Москва-Симферополь. Найти очень сложно, так как после случившегося лететь боятся. Даже Русджет.
Делай что должно и будь что будет...
the best safety device in any aircraft is a well trained pilot...

Аватара пользователя
Itdxer
SAONовец со стажем
Сообщения: 617
Зарегистрирован: 04 апр 2009, 09:07
Member of AOPA: Yes
Откуда: Russia,Crimea, Evpatoria
Контактная информация:

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#36 Сообщение Itdxer » 05 апр 2014, 12:52

Запретка ранее имеющая код UK-P26, или в простонародии Бикетово-Форос осталась. Это президентская резиденция. Обходиться легко морем.
Реальность – это процесс, требующий участия нашего сознания

Аватара пользователя
Serega
Site Admin
Сообщения: 5919
Зарегистрирован: 14 авг 2006, 15:43
Member of AOPA: Yes
Откуда: St. Petersburg

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#37 Сообщение Serega » 05 апр 2014, 14:01

Со страницы Андрея :)
Вложения
10172699_645677692170714_1567954427_n.jpg
10155225_645980305473786_1300977634_n.jpg
971303_645980648807085_1181551711_n.jpg
1533731_645677725504044_1900628545_n.jpg
1526260_645981225473694_1018076828_n.jpg
Иванов Сергей

GENNADIJ
SAONовец со стажем
Сообщения: 137
Зарегистрирован: 29 янв 2009, 00:29
Member of AOPA: No
Откуда: Украина
Контактная информация:

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#38 Сообщение GENNADIJ » 07 апр 2014, 11:22

http://ad.easa.europa.eu/ad/2014-10
EASA Safety Information Bulletin

SIB No.: 2014-10
Issued: 03 April 2014

Subject: Simferopol Flight Information Region (FIR)

Ref. Publications: ICAO State letter [EUR/NAT 14-0243.TEC (FOL/CUP) issued on 02 April 2014];
NOTAM A0569/14 published by the Ukrainian authorities.

Applicability: National Aviation Authorities and Aircraft operator(s).

Description: Taking into consideration the recent publication by the Russian Federation of a series of notices to airmen
(NOTAMs) modifying the Simferopol FIR which is under the responsibility of Ukraine, and their intent to provide air traffic
services (ATS) within this airspace, the Agency draws the aviation communities’ attention to the possible existence of
serious risks to the safety of international civil flights.

Due to the unsafe situation where more than one ATS provider may be controlling flights within the same airspace
from 3 April 2014, 0600 UTC onwards, consideration should be given to measures to avoid the airspace and circumnavigate the Simferopol FIR with alternative routings.

Information is provided for the National Aviation Authorities responsible for oversight of aircraft operator(s) which may use
the airspace of the Simferopol FIR.

Recommendation(s): National Aviation Authorities should ensure that all aircraft
operator(s) are aware of the following information:
European Aviation Safety Agency (EASA), ICAO and EUROCONTROL Network Manager strongly recommend
airspace users to avoid specific airspace and circumnavigate Simferopol FIR using available alternative routings.

Contact(s): For further information contact the Safety Information Section, Executive Directorate, EASA. E-mail: ADs@easa.europa.eu.
Advice from EUROCONTROL Network Manager can be found on the NOP Network Operations Portal: https://www.public.cfmu.eurocontrol.int/PUBPORTAL;
E-mail: nm.current.ops.manager@eurocontrol.int .

This is information only. Recommendations are not mandatory.

502
Гуру
Сообщения: 9545
Зарегистрирован: 25 авг 2006, 08:29
Member of AOPA: Yes
Откуда: Москва

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#39 Сообщение 502 » 07 апр 2014, 13:14

Хороший анализ от WorldAirOps (http://worldairops.com/) по Крыму. Размещается с разрешения.
WAO Ops Notice APR14 Crimea Changes-1.pdf
(1.07 МБ) 648 скачиваний
Выдержка из FAQ:
Can I file a flight plan to enter the Simferopol FIR?
Yes, if you’re outside Europe. However, any FPL filed within the IFPS Region (ie. Eurocontrol) will be
rejected if it contains a routing through the Simferopol FIR.

What if we decide to enter the airspace? Are there any sanctions or restrictions?
No, there aren’t any legal or diplomatic sanctions preventing this, only Flight Planning restrictions from
Eurocontrol. On the first day that Simferopol ACC was open, 145 flights were handled through the FIR,
primarily non-European operators. If you do enter, we recommend:
• Two VHF sets – one on Simferopol frequency, one on Odesa or Dnipropetrovsk frequency
• Contact and remain in contact with both controllers, as long as possible
• Fly standard levels, do not request a level change
• Monitor TCAS
• Consider any instruction to change level or routing carefully, and coordinate with both
ATC’s.

So, is Simferopol an “Illegal” ATC Station?
No. Their authority is questioned by Europe, but they are fully trained, valid controllers, with ICAO
recognised licenses. It’s worth remembering that although Simferopol is currently declared “illegal” by
some adjacent sectors, they are the same controllers that were operating that airspace just three weeks
ago, and have done so for decades. If you are in there, you should at least be talking to them, not least
because they will have control of conflicting westbound Russian traffic that will not be in contact with other
sectors.

When will this be resolved?
Hard to say, and the question that everyone is asking. The Ukraine NOTAMS are valid until 14APR, but
that indicates little. A long term avoidance of the Simferopol FIR is unlikely due to commercial pressure. At
a minimum, the airspace south of the landmass, ie. L850 and south, could be expected to be made
available in the event of an ongoing standoff.

Аватара пользователя
pilotatotale
Гуру
Сообщения: 2041
Зарегистрирован: 15 июн 2011, 17:45
Member of AOPA: Yes

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#40 Сообщение pilotatotale » 07 апр 2014, 13:33

Предполагают, тем не менее, что в конце концов, Россия полностью возьмет под контроль ситуацию.

502
Гуру
Сообщения: 9545
Зарегистрирован: 25 авг 2006, 08:29
Member of AOPA: Yes
Откуда: Москва

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#41 Сообщение 502 » 07 апр 2014, 13:41

pilotatotale писал(а):Предполагают, тем не менее, что в конце концов, Россия полностью возьмет под контроль ситуацию.
Вероятно. Однако возможно случится и так, что ситуация заморозится в патовом состоянии по сценарию Кипра.
Is this is the same situation as Ercan (Cyprus) ?
Kind of. Since 1974 there has been Disputed Airspace over the northern part of Cyprus, and two stations
vie for control of the airsapce – Ercan and Nicosia. However, there are a couple of important differences.
First, ICAO has declared it’s recognition only of Nicosia, this is not the case in Crimea, where ICAO has
only said it’s unsafe at present, so avoid. Second, there are clear instructions for crossing that airspace –
for Crimea, at present, there are no procedures – again, only an advice to avoid.

Аватара пользователя
pilotatotale
Гуру
Сообщения: 2041
Зарегистрирован: 15 июн 2011, 17:45
Member of AOPA: Yes

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#42 Сообщение pilotatotale » 07 апр 2014, 22:01

США тоже выпустили НОТАМ: https://www.faa.gov/air_traffic/publica ... KRAINE.pdf
FDC 4/2816 (A0010/14) AIRSPACE …SPECIAL NOTICE… UKRAINE

POTENTIALLY HAZARDOUS SITUATION - UKRAINE AIRSPACE, PARTICULARLY OVER CRIMEA, THE BLACK
SEA, AND THE SEA OF AZOV.

DUE TO THE POTENTIAL FOR CONFLICTING AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) INSTRUCTIONS FROM
UKRAINIAN AND RUSSIAN AUTHORITIES AND FOR THE RELATED POTENTIAL MISIDENTIFICATION OF
CIVIL AIRCRAFT, UNITED STATES (U.S.) FLIGHT OPERATIONS ARE PROHIBITED UNTIL FURTHER NOTICE IN
THE AIRSPACE OVER CRIMEA, THE BLACK SEA, AND THE SEA OF AZOV, WITHIN THE FOLLOWING
LATERAL LIMITS:

454500N 0345800E-460900N 0360000E-460000N 0370000E-452700N 0364100E-452242N 0364100E-
451824N 0363524E-451442N 0363542E-451218N 0363200E-450418N 0363418E-445600N 0363700E-
443100N 0364000E-424400N 0361600E-424700N 0340000E-424800N 0304500E-434100N 0303200E-
441500N 0302400E-444600N 0300900E-455400N 0322500E-454900N 0324700E-455400N 0330600E-
455600N 0332700E-455900N 0332900E-THEN ALONG THE CRIMEA BORDER TO 454500N 0345800E.

RUSSIA’S UNILATERAL ATTEMPT TO ESTABLISH A NEW SIMFEROPOL (URFV) FIR THAT INCLUDES BOTH
UKRAINIAN SOVEREIGN AIRSPACE OVER THE CRIMEAN PENINSULA AND INTERNATIONAL AIRSPACE
MANAGED BY UKRAINE CONTRADICTS INTERNATIONAL LAW AND ICAO ANNEX 11 STANDARDS.

UKRAINE NOTAM A0528/14, PUBLISHED 28 MAR 20:14 2014, REJECTS NOTAM A0907/14 PUBLISHED BY
THE RUSSIAN FEDERATION. UKRAINE CONTINUES TO PROVIDE AIR TRAFFIC SERVICES (ATS) IN THE
AIRSPACE DESCRIBED IN THE PARAGRAPH ABOVE AND RUSSIA IS ALSO PROVIDING ATS IN THAT
AIRSPACE. FURTHERMORE, UKRAINE NOTAM A0520/14, PUBLISHED 28 MAR 16:59 2014, CREATES A
PROHIBITED AREA OVER THE CRIMEAN PENINSULA FOR OPERATIONS BELOW FL290, AND UKRAINE
NOTAMS A0524/14 AND A0569/14 CLOSE VARIOUS ATS ROUTE SEGMENTS. RUSSIAN FEDERATION
NOTAM A0912/14 REJECTS AND DIRECTLY CONFLICTS WITH UKRAINE NOTAMS A0520/14 AND
A0524/14. CONSEQUENTLY, THE POTENTIAL EXISTS FOR CIVIL AIRCRAFT TO RECEIVE CONFUSING AND
CONFLICTING ATC INSTRUCTIONS WHILE OPERATING IN THE DISPUTED AIRSPACE.

OPERATIONS ARE NORMAL IN ALL OTHER UKRAINE FIRS. HOWEVER, U.S.OPERATORS AND AIRMEN
FLYING INTO, OUT OF, OR WITHIN LVOV (UKLV), KYIV (UKBV), DNEPTROPETROVSK (UKDV), AND ODESSA
(UKOV) FIRS, AS WELL AS AIRSPACE IN THE SIMFEROPOL (UKFV) FIR THAT IS OUTSIDE THE LATERAL
LIMITS OF THE AIRSPACE OVER CRIMEA, THE BLACK SEA, AND THE SEA OF AZOV DESCRIBED IN THE
FIRST PARAGRAPH OF THIS NOTAM, MUST REVIEW CURRENT SECURITY/THREAT INFORMATION AND
NOTAMS; COMPLY WITH ALL APPLICABLE FAA REGULATIONS, OPERATIONS SPECIFICATIONS,
MANAGEMENT SPECIFICATIONS, AND LETTERS OF AUTHORIZATION, INCLUDING UPDATING B450; AND
EXERCISE EXTREME CAUTION DUE TO THE CONTINUING POTENTIAL FOR INSTABILITY. U.S. OPERATORS
MUST REPORT SAFETY AND/OR SECURITY INCIDENTS TO THE FAA AT +1 202-267-3333.

THE SAFETY CONDITIONS IN AIRSPACE DESCRIBED IN THIS NOTAM AND THE NEED FOR THIS SPECIAL
NOTICE WILL BE RE-EVALUATED BY 30 JUN 2014.

03 APR 06:00 2014 UNTIL 30 JUN 23:59 2014 ESTIMATED. CREATED: 03 APR 05:55 2014

(NOTAM DEPICTION ON NEXT PAGE)
Вложения
2014_04-03_FDC_NOTAM_4-2816_UKRAINE_Page_2.jpg

Аватара пользователя
pilotatotale
Гуру
Сообщения: 2041
Зарегистрирован: 15 июн 2011, 17:45
Member of AOPA: Yes

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#43 Сообщение pilotatotale » 08 апр 2014, 18:40

А вроде как эти НОТАМы не русским адресованы, не так ли? Для русских свои НОТАМы издаются, в них пишут для нас, россеян, про то, что Крым теперь наш, летайте, сколько хотите. Что вы и сделали, как я понимаю, буквально пару дней назад. Как впечатления?
А вот если вы, как мы, хотите из-за границы влететь в Крым на русских бортах, с русскими пилотскими, с русским и английским языком, вот тогда что делать?

Andrey Ivanov
Гуру
Сообщения: 1257
Зарегистрирован: 25 мар 2008, 14:01
Member of AOPA: Yes
Откуда: Москва, аэродром Тушино
Контактная информация:

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#44 Сообщение Andrey Ivanov » 08 апр 2014, 18:55

Впечатления самые положительные! Я бы даже сказал что ощущаю чувство эйфории от перелёта, от встречи и общения с людьми. То чувство комфорта, которое мы испытывали на полуострове Крым, очень похоже, на чувство, когда приезжаешь на родной аэродром. Люди, узнавая, что ты из России, улыбаются, радуются, говорят - приезжайте, мы ждём Россиян. Наконец-то мы с вами! Вот такие настроения в Крыму.
Живя в Москве, я такого тепла от людей давно не испытывал!

Сейчас доработаю, приду домой, и начну писать отчёт о перелёте.

Аватара пользователя
pilotatotale
Гуру
Сообщения: 2041
Зарегистрирован: 15 июн 2011, 17:45
Member of AOPA: Yes

Re: А не пора ли нам, ...замахнуться, ... на наш, мда... Кры

#45 Сообщение pilotatotale » 08 апр 2014, 18:58

Я вам скажу, мы и в Одессе такие настроения наблюдали и ощущали в сентябре 2013:-)
Ждем отчет!

Ответить

Вернуться в «Новости АОН»