Случилось так, что наша компания столкнулась с проблемой.
Потерпело катастрофу ВС Cessna-172S N5118J при перелёте из США в Россию.
Самолёт был приобретён в компании Cessna Aircraft для частного лица в России.
Перегон ВС осуществляла американская компания.
Условия поставки - DDU.
Соответственно, страховку на перелёт ВС из США в РФ оформляла наша компания.
Воспользовались услугами страховой компании "Ингосстрах".
Выбирали не самый дешёвый вариант. Но вроде бы как российская компания, люди находятся рядом, общаться легче и т.п.
4-го января 2010 произошла катастрофа.
10-го марта 2010 нашей компании была выплачена сумма, согласно страховки.
Может быть в этой информации ничего ценного и нет. В принципе, страховые компании и создаются для того, чтобы выплачивать страховые суммы. Но побывав в этой ситуации, не вольно думаешь о том, что всё могло быть и по другому.
Спасибо сотрудникам компании Ингосстрах:
Архангельскому Алексею, Борисову Сергею, Штоховой Ирине
Если у кого-то будут вопросы, будем рады рассказать всё что знаем.
http://www.ntsb.gov/ntsb/brief.asp?ev_i ... 1148&key=1NTSB Identification: ERA10LA105
14 CFR Part 91: General Aviation
Accident occurred Monday, January 04, 2010 in Greenbush, ME
Aircraft: CESSNA 172S, registration: N5118J
Injuries: 1 Fatal.
This is preliminary information, subject to change, and may contain errors. Any errors in this report will be corrected when the final report has been completed.
On January 4, 2010, at 1153 eastern standard time, a Cessna 172S, N5118J, owned and operated by American King Air Services Inc., was substantially damaged when it impacted the Penobscot River, near Greenbush, Maine. The certificated commercial pilot was killed. Instrument meteorological conditions prevailed and an instrument flight rules flight plan was filed for the planned flight to Goose Bay Airport (CYYR), Goose Bay, Newfoundland, Canada. The flight originated from Bangor International Airport (KGBR), Bangor, Maine, about 1130. The ferry flight was conducted under the provisions of Title 14 Code of Federal Regulations Part 91.
According to preliminary information from the Federal Aviation Administration (FAA), the operator intended to ultimately deliver the airplane to a customer in Russia. Additional fuel tanks were installed at KBGR for a flight across the Atlantic Ocean. About 25 miles north of KBGR, while in cruise flight at 5,000 feet mean sea level (msl), the pilot requested a higher altitude due to turbulence. Air traffic control (ATC) cleared the flight to 6,000 feet; however, the airplane began to descend. ATC then instructed the pilot to maintain at least 3,000 feet. The pilot replied that he was trying, and ATC subsequently provided the pilot with a vector to divert to Dewitt Field (KOLD), Old Town, Maine. No further transmissions were received from the accident airplane.
Radar data depicted the accident airplane reverse course toward the direction of KOLD and descend. Additionally, a witness reported that the airplane flew overhead about 100 to 200 feet above ground level (agl), with continuous engine noise, until the sound of impact.
The airplane impacted the Penobscot River near Olamon Island, and was subsequently recovered for further examination by an FAA inspector and a representative from the airplane manufacturer.
The reported weather at KBGR, at 1153, was: wind from 330 degrees at 16 knots, gusting to 20 knots; visibility 2 miles in light snow; ceiling 1,500 feet broken; ceiling 2,500 feet overcast; temperature 2 degrees Celsius; dew point –1 degree Celsius; altimeter 29.36 inches of mercury.
Airmen's meteorological information (AIRMET) Zulu was in effect for the time of the accident. The AIRMET advised of moderate ice below 13,000 feet with the freezing level ranging between the surface and 2,500 feet.
http://www.ingos.ru/ru/news/releases/in ... 1&id4=471710.03.2010
«Ингосстрах» выплатил более 300 тыс. долл. США в связи с катастрофой воздушного судна
ОСАО «Ингосстрах» выплатило страховое возмещение в размере более 300 тыс. долларов США по каско воздушного судна, потерпевшего катастрофу при перелете из США в Россию по заказу компании Jet Transfer – официального представителя Cessna Aircraft в России и Казахстане.
4 января 2010 года воздушное судно Cessna 172S N5118J вылетело из аэропорта Бангор (США), однако вскоре после взлета связь с самолетом пропала. Позднее самолет был найден в реке недалеко от города Гринбуш (США). В результате происшествия, причиной которого было признано попадание Cessna 172S в условия сильного обледенения и турбулентности, воздушное судно получило повреждения, квалифицированные как полная конструктивная гибель самолета.