Страница 1 из 1

Китай и АОН?

Добавлено: 27 мар 2010, 22:25
12345
А кто в курсе чего там в поднебесной с этим делом? Летает ли кто вообще или примерно как у нас? Что у них с законодательством по этому вопросу? Как-то слыщал от кругосветчиков, что в мире есть две проблемы - Китай и Россия, с той лишь разницей, что Китай проблема преодолимая а Раша непреодолимая. Поделитесь знаниями и опытом, если таковые имеются.

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 27 мар 2010, 22:26
su27
Из того что мне известно, нет там АОН.
И вообще мелкопытная авиация очень бедненько представлена.

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 27 мар 2010, 22:59
Andrey Ivanov
а вот, что по этому поводу говорит интернет (http://russian.people.com.cn/31521/5408441.html) :

15 февраля 2007г в Китае официально вступило в силу новое Положение о лицензировании авиаторов общего назначения, которое значительно упростило процедуру получения права на полеты в области некоммерческой и любительской авиации.

Согласно новому Положению, Главное государственное управление гражданской авиации КНР передало право утверждения местным структурам гражданской авиации, которые в течение 20 рабочих дней после получения заявок должны дать ответ подавшим заявления.

По сообщению газеты "Синьцзинбао", любительская авиация обслуживает воздушные путешествия, развлекательные полеты частных лиц, аэросъемки /вид с воздуха/, воздушное патрулирование и др., дополняя тем самым гражданскую пассажирскую и грузовую авиацию.

Упрощение процедуры создало благоприятные условия для развития некоммерческой авиации в Китае.

Наряду с вступлением в силу нового Положения перестало действовать старое положение, опубликованное 2 декабря 2004 г.-о-


Источник:Агентство Синьхуа

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 27 мар 2010, 23:06
Serega
Гугл ничего не дал.

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 27 мар 2010, 23:07
Andrey Ivanov
Плохо ищете:
http://www.infochina.ru/news/2009/2/7/3738.html
2009 год

В г. Сиань пройдет 2-я Китайская международная конференция по вопросам развития авиации общего назначения
Сиань, 6 февраля /Синьхуа/ -- 2-я Китайская международная конференция по вопросам развития авиации общего назначения пройдет 8-10 мая текущего года на базе государственной зоны освоения авиационных высоких технологий в районе Яньлян г. Сиань /пров. Шэньси, Северо-Западный Китай/.



Организаторы предстоящей конференции -- Народное правительство пров. Шэньси, Государственное управление гражданской авиации Китая и Китайский комитет содействия развитию международной торговли. В рамках конференции на аэродроме в уезда Пучэн будут представлены более 100 самолетов отечественного и зарубежного производства, также запланированы показательные выступления с участием почти половины из них.

Первая подобная конференция прошла в 2007 году.

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 28 мар 2010, 00:33
achernov83
туда пачками перегоняли Даймонды - 42.

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 29 мар 2010, 22:38
94-й
А еще они вертолетов СН-7 накупили несколько штук. Производители к ним ездили собирать и настраивать один борт - по возвращению ухохатывались над квалификацией разрекламированных им местных специалистов... На МАКСе ну до того все обфотографировали, что прям беспокойство у нас взыграло - прут, пняшты, итальянско-расейские секреты!

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 30 мар 2010, 22:34
motor85
На 100% не уверен конечно, но....по моему в Китай.
К нам обратилась компания из Канады, они перегоняют 9 штук Beech Baron.
Последний аэропорт дозаправки в РФ Хабаровск.

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 18 апр 2010, 21:45
502
http://www.chinacivilaviation.com/gafor ... on_2010_en

China General Aviation Forum 2010

China Civil Aviation Report
Dates:June 22-24, 2010

Location:Beijing King Wing Hot Spring Hotel

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 16 ноя 2010, 23:37
502
http://business.globaltimes.cn/industri ... 92288.html
Aviation industry opening planned
Source: Global Times [07:59 November 16 2010]

By Tu Lei in Zhuhai

Reports Monday indicating the government is planning to open up sections of its low-altitude airspace has made China's aviation industry eager to tap into the new sector.

State-owned Aviation Industry Corporation of China (AVIC) is already making plans to develop the general aviation industry, including the creation of operational headquarters, research facilities and sales centers, as well as trial flight locations, Xu Zhanbin, vice general manager of AVIC, said Monday.

"We are trying to be a world-class general aviation solution provider by 2020," Xu added.

General aviation is the use of aircraft for purposes other than those of airlines, the military and police.

China Aviation Industry Group at present owns nine general aviation companies with a total fleet of 125 aircraft.

Over the next five to 10 years, China will establish a regulatory mechanism to oversee infrastructure, pilot-training facilities and flight safety monitoring, according to Xinhua News Agency.

According to a circular jointly issued by the State Council and the Central Military Commission, the country's low-altitude airspace will be divided into three sections: Restricted areas; surveillance areas and open areas where aircraft can fly freely after reporting flight plans in advance.

Previous regulations put low-altitude airspace throughout China under government control, which meant private planes had to apply for permission in advance for every flight and then wait for government approval, which often experienced long delays.

Currently the military controls 80 percent of the country's airspace.

"The guidelines will encourage more companies to invest in the industry and create better support facilities such as airports," said Li Chen, board chairman of Jinggong (Beijing) General Aviation Co, Monday.

According to the Civil Aviation Administration of China, there are more than 320,000 general aviation aircraft globally, and the US accounts for 75 percent of that amount, compared with registered general aviation aircraft of 900 in China.

"It is good to see the government begin issuing private aviation guidelines," said an anonymous official from the Jiutian International Flight Academy in Qingdao, Shandong Province, Monday. But he believes the news of eased airspace restrictions was little more than a symbolic move, and has little short-term impact on the industry.

Xinhua contributed to this story.

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 17 ноя 2010, 12:13
502
AOPA China on AOPA Live: http://www.aopa.org/aopalive/?watch=FuN ... X5SPM9O2-x (на английском)

Re: Китай и АОН?

Добавлено: 18 ноя 2010, 18:53
502
http://www.avweb.com/eletter/archives/a ... tml#203659
China Opens Airspace For GA

China's low-altitude airspace will open up for civilian use over the next five years, the State Council and the Central Military Commission announced this week. "This is the beginning of a new chapter in China's general aviation development," Martin Lin, China president of Textron, told the Financial Times. The new rules will allow aircraft flying below 1,000 meters (3,280 feet) to take off and land without the hard-to-get prior approval that is required today. Aircraft flying from 1,000 to 4,000 meters (13,123 feet) will be required to file a flight plan but also do not have to seek prior approval from authorities. Within days of the announcement, a wealthy village had announced plans to buy 20 aircraft for training and tourism. "We've waited so long for the low-altitude airspace to be opened," said Zhou Li, manager of the Huaxi Village tourism company. The village already owns two helicopters, which will begin to offer tourist flights next month, Zhou Li told Xinhua.net.

Along with opening the airspace, China plans to build its aviation regulations, services, infrastructure, pilot training facilities and flight safety monitoring facilities, according to the circular released by authorities. China already has about 1,000 general aviation aircraft, but the State Civil Aviation Administration said that number could grow to 10,000 by 2012. The market potential is estimated at about $150 billion. This week, Air Show China is under way in Zhuhai.