vaniy писал(а):Уважаемый Ян, если поможете -то ,думаю, данный ероплан многим может быть интересен, ветку лучше привести в надлежашее состояние.
Я фигею. Ну так трудно набрать в поисковике название тачки и собрать инфу? я за одну минуту своего рабочего времени нашел брошюру, но на немецком.
А также ссылку на английском как мужики штаты поперек перелетели на нем
http://members.cox.net/motorgliders/Taifun.html
Там есть красивые фото перелета и тех. информация о нем:
Country of Manufacture: Germany
Year of Manufacture: 1985
Current Registration: United States
FAA Category/Class: Glider w/accessory powerplant(motorglider)
FAA Airworthiness Certificate: Standard
Cockpit Style: two-place side by side
Engine: Limbach It has a 90 hp Limbach L2400EB engine (Volkswagon Conversion. Certified engine in Europe) with electric starter, battery and generator.
Landing Gear: Retractable tricycle (an easy 21 or 22 turns with a hand crank)
Wings: Low wing; wingspan 55 ft. Folding to fit in a space 11 ft. by 32 ft.
Fuselage length: ft.
Aircraft empty weight: about 1372 pounds
Aircraft Maximum gross weight: 1874 pounds
Fuel/capacity: 100LL Avgas recommended, 23.6 U.S. gallons
Propeller: Hoffman 3 position Climb - Cruise - Feather
Glide ratio: 28:1 with engine off
Aircraft construction: Fiberglass Foam sandwich
Panel: Full IFR flight (Certified for Day VFR only) and engine instrumentation
Uses: Private sportplane, good short field T/O, Great for cross-country
Cruising Speed: 110 Kts
Range: 550 nautical miles
Ну не так это сложно потратить 15 мин на это. Я дольше писал это и фото размещал, чем искал. И остальные потом могут подтянуться и помочь собрать инфу.