Viper SD-4

Light-Sport Aircraft, или LSA - это класс легких самолетов в США. Максимальный взлетный вес - 600 кг.

Модераторы: lt.ak, vova_k

Сообщение
Автор
Аватара пользователя
trapper
Гуру
Сообщения: 1113
Зарегистрирован: 02 июн 2012, 14:18
Member of AOPA: Yes
Откуда: Москва

Re: Viper SD-4

#166 Сообщение trapper » 27 сен 2014, 00:50

Я всегда летаю только со спутниковым трекером, поскольку мне дорого спокойствие моих близких.

Malabar
Гуру
Сообщения: 2778
Зарегистрирован: 14 июл 2009, 18:02
Member of AOPA: Yes

Viper SD-4

#167 Сообщение Malabar » 24 ноя 2015, 18:08

словаки провели испытания самолета VIPER SD-4 на штопор.
на первом фрагменте видео выход из штопора 3 секунды, отличный результат
самолет отвечает требованиям безопасности в случае не преднамеренного попадания в штопор

SPIN test (EASA type certification Viper SD4)

Viper SD4 successfully mastered the SPIN tests, which are necessary for obtaining a certificate EASA CS-LSA

The test consists of successfully make the SPIN for 3 seconds. If the plane gets to SPIN, in next turn or the time of 3 seconds, must get out from the spin. The test result is a confirmation of a high level of safety for the Viper SD4. Please notice the calm behavior of test pilot on video. Aircraft Viper SD4 meets of Standard ASTM F2245-12d; * Point 4.5.9.1 and meets the safety requirements in the case of not intentional entry into a spin.

*Point 4.5.9.1. For airplanes placarded „no intentional spins“ the airplane must be able to recover from a one-turn spin or a 3-s spin, whichever takes longer, in not more than one additional turn, with the controls used in the manner normally used for recovery.

ATTENTION
Spin are prohibited on aircraft Viper SD4! Aircraft manufacturer prohibits implement SPIN on aircraft Viper SD4! This is demonstration video of SPIN test on Viper SD4 (with profi pilot, specific preparing and equipment). Successful completion of these tests is mandatory for obtaining a certificate EASA CS-LSA
вид из кабины

https://www.youtube.com/watch?v=U2HZNLryHfc


вид с наружи


https://www.youtube.com/watch?v=Ll6m04Q ... e=youtu.be
БЕЗОПАСНОСТЬ....., ХОРОШАЯ ПРИВЫЧКА.

ksm15
SAONовец со стажем
Сообщения: 335
Зарегистрирован: 17 июл 2013, 09:32
Member of AOPA: Yes

Viper SD-4

#168 Сообщение ksm15 » 26 ноя 2015, 20:01

Круто!!!

imxotep
SAONовец со стажем
Сообщения: 168
Зарегистрирован: 12 июл 2013, 17:25
Member of AOPA: Yes

Viper SD-4

#169 Сообщение imxotep » 27 ноя 2015, 14:14

Очень.
Обратите внимание на правое крыло. Перед лонжероном между первой и второй видимой нервюрой. После первого же штопора заметная деформация обшивки перед лонжероном.
В кабине один, без груза.....

Ответить

Вернуться в «Представители LSA (Light-Sport Aircraft)»