Господа, читайте первоисточники.Ilja писал(а):О предписаниях по кислороду я ни разу не слышал, рекомендации есть, но они такие же, как в FAR502 писал(а): 10,000 это в JAR ограничение без кислорода. Выше тоже можно - но только с кислородом.
Требования по кислороду описаны в JAR-OPS 1.385 и они отличаются от требований FAR.
JAR-OPS 1.385 Use of supplemental oxygen
A commander shall ensure that flight crew members engaged in performing duties essential to the safe operation of an aeroplane in flight use supplemental oxygen continuously whenever cabin altitude exceeds 10 000 ft for a period in excess of 30 minutes and whenever the cabin altitude exceeds 13 000 ft.
FAR § 91.211 Supplemental oxygen.
(a) General. No person may operate a civil aircraft of U.S. registry—
(1) At cabin pressure altitudes above 12,500 feet (MSL) up to and including 14,000 feet (MSL) unless the required minimum flight crew is provided with and uses supplemental oxygen for that part of the flight at those altitudes that is of more than 30 minutes duration;
(2) At cabin pressure altitudes above 14,000 feet (MSL) unless the required minimum flight crew is provided with and uses supplemental oxygen during the entire flight time at those altitudes; and
(3) At cabin pressure altitudes above 15,000 feet (MSL) unless each occupant of the aircraft is provided with supplemental oxygen.
Тоже не верно. Вплоть до 18,000 футов никакого разрешения диспетчера не требуется (VFR).Ilja писал(а):Можно. Но только с разрешения. Если не зона А, где только IFRJan писал(а): А что, по правилам FAA и PPL летать выше 10.000 футов можно? Где-то у меня осталось воспоминание, что нельзя... Или просто "не рекомендуется"?